tisdag 13 maj 2014

Min näst sämsta turfrunda någonsin!

Jag har tidigare skrivit om min sämsta turfrunda någonsin. En turfsession som jag ständigt blir påmind av genom att titta på benets ärrbildning.

Det var på väg mot PoleHomeZone som det small till i hjälmen! Jag trodde först att någon, i en passerande bil, slängt något. Det finns inga balkonger som någon kunde kastat något ifrån och det är en allmänt öppen plats.

Jag kände på hjälmen, lyckligtvis är jag fortfarande användare av handskar, och den "leran" fortsatte mig fortfarande i föreställningen att någon kastat någon form av lerboll på mig. När jag väl tog av mig hjälmen så stod det klart att jag som en skänk från ovan utsatts för en fågels bombattentat!


Det var första dagen som jag använde min nyinköpta ryggsäck. Den fick se ny ut i några timmar. Den välriktade träffen på hjälmen medförde en rikoschett som täckte överdelen av väskan.


Som tur var blev ingen skadad. Täckt i avföring kunde jag fortsätta till PoleHomeZone och erövra den, innan jag blockade gräs för att torka av mina tillhörigheter. Betonar här vikten av att använda hjälm, av många olika anledningar, när man turfar och undvik kontakt med fågelbajs !

  Någon vedergällning är det inte på tal om då förövaren fortfarande är okänd.




2 kommentarer:

  1. Usch, det var en rejäl "bajsbomb". Som sagt, det var tur att du hade hjälm på dig ;-) Ryggan kanske du kan fixa till i tvättmaskinen? men visst är det T*Y*P*I*S*K*T med en sån fullträff!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra att få rent ryggsäcken med våtservetter. Hjälmen kanske jag kör i tvättmaskinen! #hyreslägenhet

      Radera